ADS LAMINAR

איך לבחור מנדף?

יולי 10, 2022 / מיכל חי
איך לבחור מנדף

אתם מתעסקים עם חומרים מסוכנים או במוצר עדין מאוד. אתם מבינים שאתם צריכים מנדף אבל לא יודעים "איך לבחור מנדף?", ברכות, הגעתם לדף הנכון! דף זה יפרט את הפרמטרים הנלקחים בחשבון בעת רכישת מנדף, כדי שתוכלו לקבל את המנדף המתאים ביותר עבורכם. 

על מה רוצים להגן?

זהו הפרמטר החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון במהלך בחירת מנדף. לשאלה זו ישנן שלוש תשובות עיקריות:

הגנה על האדם

במקרה שנרצה להגן על האדם, נבחר להשתמש במנדף כימי. הגנה על האדם תתבקש כאשר העבודה חושפת את האדם לחומרים כימיים מסוכנים, למשל חשיפה לחומצות ובסיסים. המטרה שלנו, היא לאפשר את העבודה עם חומרים אלו תוך כדי הגנה מקסימאלית על העובד. העיקרון של מנדף כימי הוא שאיבה של האוויר שבא במגע עם החומר המסוכן אל מחוץ לבניין בעזרת תעלת פליטה ומפוח יניקה. 

הגנה על המוצר

כאשר נרצה להגן על המוצר, נשתמש בדרך כלל במנדף למינארי. נרצה להגן על המוצר במקרה שאנו עובדים עם מוצר עדין או רגיש מאוד. למשל בעת גידול פטריות מזנים מיוחדים (שלא מסוכנים לאדם), או בעת ייצור צ'יפים. העיקרון של מנדף למינארי הוא, דחיסת אוויר מסונן על ידי מסנן HEPA לחלל העבודה בו נמצא המוצר. כך אנו מבטיחים שהאוויר שבא במגע עם המוצר נקי, ואין חשש לזיהום מהאוויר.  

הגנה על האדם, המוצר והסביבה

כאשר נרצה להגן על האדם, המוצר והסביבה יחד מפני סכנה ביולוגית, נשתמש במנדף ביולוגי. דוגמא טובה למקרה בו נרצה את ההגנה המשולשת הזו, היא בניסויים בעכברי מעבדה. עכברי מעבדה נמצאים מרגע לידתם, באוויר סטרילי. כלומר, מערכת החיסון שלהם מוחלשת. בניסויים אלו, מחדירים בעכברים וירוס מסוים ואז מבצעים בהם דגימות. ניתן לומר, שהמוצר, במקרה הזה – העכבר, עדין מאוד ולא נרצה לחשוף אותו לזיהומים חיצוניים. בנוסף, הווירוס שאותו מחדירים לעכבר, עלול להזיק ללבורנט או לסביבה. ולכן במקרה כזה, או במקרים דומים נרצה להגן על המוצר, האדם והסביבה. עיקרון העבודה של מנדף ביולוגי הוא, דחיסת אוויר לחלל עבודה לאחר מעבר דרך מסנן HEPA (הגנה על המוצר). פליטת האוויר המזוהם לחלל החדר או לסביבה לאחר סינון דרך מסנן HEPA (הגנה על הסביבה). ושאיבת אוויר מקִדְמַת המנדף כלפי חלל העבודה, לצורך הגנה על המשתמש.  

עכבר

פרמטרים נוספים

פרמטרים נוספים יכולים להשפיע על סוג המנדף וגודלו. מבין פרמטרים אלו יש את המיקום הסופי של המנדף, התקציב ועוד. ההשפעות של פרמטרים אלו על המנדף נצברים עם הניסיון, וניתן לומר שכל מקרה לגופו. למשל, בחדר בו לא נוכל לחבר את המנדף הכימי לתעלה עד הגג, נציע בדרך כלל מנדף כימי עם פחם פעיל (מנדף כימי נייד). מנדף זה לא אפשרי בכל מקרה, ולכן דרוש ניסיון רב כדי להתאים במדויק את הצורך לפתרון. דוגמא נוספת היא, שהיות ומנדף ביולוגי מקנה את ההגנה המשולשת, לפעמים נמליץ עליו, כדי לכסות כל מקרה עתידי שיצוץ. 

לסיכום

כאשר באים לבחור מנדף, השאלה הראשונה שיש לשאול היא על מה רוצים להגן? במידה ורוצים להגן על המשתמש, נשתמש בדרך כלל במנדף כימי. ואילו  כאשר רוצים להגן על המוצר, נשתמש במנדף למינארי. במידה ורוצים את ההגנה על המשתמש, הסביבה והמוצר נבחר במנדף ביולוגי. מעבר לזה, נכנסים פרמטרים נוספים כמו תקציב ומרחב. הניסיון והידע שנצברים כאן ב-ADS LAMINAR יאפשרו להתאים בצורה הטובה ביותר בין המנדף, לצורך שלכם. 

בהצלחה !

שמרו על קשר!

איך נוכל להשיג אותך?
מהו תחום השירות המבוקש?
איך נוכל לעזור לך?
דילוג לתוכן